6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Çeşitleri

İpek şal Armanda

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

malzemeler :ışıltılı iplik,küçük dantel halkaları,1 numaralı tığ

Yapılışı :

Üstte gözüken balıksırtı kesimi imal ediyorsanız.İstediğiniz büyüklüğe bakarak yapabilirsiniz.

Sonradan uçtan azıcık bağa göre ayırıp 10 zincir çekip çemberimize sabitliyoruz.Ve yaprakları beş e bütünledikten daha sonra gene 10 zincir çekip düğümlüyoruz.böyle böyle sürdürüyor.Yukarıda bakınca daha güzel anlıyacaksınız.

alıntıdır....

Papatya şal imal edilişi ve tasviri

YARARLANILAN İP: NAKO BEBE

TIĞ:bir no

evvel orta sarıkarı yapılıyor.Ben daha evvel başlayıp orta taraflarını yapmışım .

Orta sarılarının yapılışı :

7-8 dizi çekip çemberimizi yapıyoruz.ve içine 16 tane trabzan dolduruyoruz.bir şal 98 papatyadan oluşuyor.Böylece doksansekiz adet böyle sarı odak sağlamalısınız.Resimlere kliklediğinizde fotoğraflar büyüyor.Rahatlıkla örneğe devam edebilirsiniz.

sarıları yapımını tamamladıktan sonra her trabzana 20 zincir çekerek beyaz zincirlerimizi meydana getirmeliyiz.

orta yeşiller için:5 zincir çekip odak yapılır.10 zincir ile 4 tane yuva meydana getirilir.

eklemeler resimlerde görünüyor.

çok basit ve hazlı bir örnek.

alıntıdır....

İmal edilişini söylemeye çalışayım ipim nako angora 3 numara tığ

1.sıra : girişte 1 dizi çekip içerisini 4 defa doldurup badem yapıyorum sonradan altı zincir çektim tekrar dört dolgu ifa edip badem yaptım... 16 badem oluşacak biçimde en son bademi yapımını tamamladıktan

2.sıra: daha sonra ipliği uzatarak(örümcek imal edilmesindeki gibi)bir uzun ilmek çektim onuda kitledim

çektiğim 6 zincirin arasından güya ilmik çekiyormuş gibi altı uzun ilmik çıkardım boşa ayırdım yani zincirlerden altı ilmek çekip bıraktım

3.sıra: uzatılan ilmikler bademler ortada duracak şekilde(bademin sol kısımdaki genişletilen ilmiklerden 3 sağ tarafa olan tarafındaki genişletilen ilmiklerden 3) 3 bi taraftan üç bi kısımdan sık broş gibi kapıyorum(( uzatılan ilmekler üçgen gibi oluyor badem alt mesafede kalıyor) araya 6 dizi çekiyorum

dört.sıra: tekrar zincirlerin içerisinden 6 uzun ilmek çekiyorsunuz 6 ilmeği çektiğinizde alt tarafta tekrardan gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içine badem yapıp zincirin diğer ucuna sabitliyorsunuz sonra tekrar 6 uzun ilmek çekiyorsunuz bu sırada böyle

beş.sıra: uzatılan ilmikleri bademler ortada kalacak tarzda 3 bi kısımdan üç bitaraftan sık broş gibi kapıyorum araya 6 zincir çekiyorum

sonrasında 4 ve beş sıra daima yenileniyor

Çiçekli şal Modeli

Malzemeler:

üçyüzyetmiş gr krem iplik

0 no tığ

Dokunuşu:

Motifin izahı

1. sıra:on zincir çekilip odak için çember yapılır.

2. sıra: Yuvarlağın içine on adet mil başılı dolgu yapılır.

3. sıra: olguların üst tarafına ve arasına 33 adet dolgu yapılır.

4. sıra:dört dolgu yapılır ve araya zincir çekilerek kıyıdaki dolguya batılır ve 8 tane yaprak gerçekleştirilir.

5. sıra:Yaprakların üstüne dört dolgu beş zincir yapılır ve alttaki zincirin orta tarafına batılır Tekrar beş zincir çekilip 4 dolgu yapılır ve bu andada sekiz yaprak oluşur.

6. sıra:beş er adet dizi çekilerek yaprakların üstüne ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra tamamlanır.

yedi. sıra alttaki zincirin üstüne üç dolgu üç zincir 3 dolgu yapılır iki dizi (zincir) çekilir alttaki dizinin (zincirin) ortasına batırılıp dolgu yapılır. Yine iki zincir çekilip üç dolgu 3 zincir 3 dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Bu sıra buna benzer devam eder ve motif biter.

Bağlantı motifleri:

10 zincir çekilip yüzüne 8 adet dolgu yapılır ve 1 direkten öbürüne sahiden motifler birbirine düğümlenir (bağlanır).

Ön ve arka için toplam otuz motif gerçekleştirilir (yapılır). Boğaz uzun dolgularla toplanır. Etek uçlarına püskül yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder