6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Örnekleri

İpek şal Online mağaza

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

gereçler :ışıltılı iplik,ufak dantel halkaları,1 nolu tığ

Yapılışı :

Üstte gözüken balıksırtı tarafı imal ediyorsanız.Arzu Ettiğiniz büyüklüğe bakarak düzenleyebilirsiniz.

Daha sonra tepesinden az birşey bağa göre bırakıp on dizi çekip halkamıza sabitliyoruz.Daha Sonra yaprakları beş e bütünledikten daha sonra tekrar on dizi çekip bağlıyoruz.böyle böyle devam ediyor.Üstte bakınca daha iyi farkedeceksiniz.

alıntıdır....

Papatya eşarp yapılışı ve tarifi

MENFAATLENİLEN İP: NAKO BEBE

TIĞ:1 no

önce orta sarıkarı imal ediliyor.Ben daha önce başlayıp orta taraflarını yapmışım .

Odak sarılarının yapılışı :

yedi sekiz dizi çekip çemberimizi yapıyoruz.ve içerisine onaltı adet trabzan dolduruyoruz.bir eşarp 98 papatyadan tekevvün ediyor.Dolayısıyla 98 tane böyle sarı odak sağlamalısınız.Fotoğraflara tıkladığınızda resimler büyüyor.Gönül rahatlığıyla numuneye devam edebilirsiniz.

sarıları yaptıktan daha sonra her trabzana yirmi zincir çekerek beyaz zincirlerimizi oluşturmalıyız.

odak yeşiller için:5 zincir çekip odak yapılır.10 zincir ile dört tane yuva oluşturulur.

eklemeler resimlerde görünüyor.

fazla kolay ve eğlenceli 1 örnek.

alıntıdır....

Yapılışını anlatmaya çalışayım ipliğim nako angora üç numara tığ

1.sıra : mukaddimede 1 zincir çekip içini dört kez doldurup badem yapıyorum sonra altı zincir çektim yine 4 dolgu ifa edip badem yaptım... 16 badem olacak biçimde en son bademi yapımını tamamladıktan

2.sıra: sonra ipi uzatarak(örümcek imal edilmesindeki gibi)bir uzun ilmik çektim onu kitledim

çektiğim 6 dizinin içerisinden sanki ilmek çeker gibi altı uzun ilmek çıkardım boşta bıraktım yani zincirlerden 6 ilmik çekip bıraktım

üç.sıra: uzatılan ilmekleri bademler orta tarafta duracak şekilde(bademin sol kısımdaki genişletilen ilmiklerden 3 sağ tarafa olan tarafındaki uzatılan ilmiklerden üç) 3 bi taraftan üç bi taraftan sık iğne gibi kapıyorum(( genişletilen ilmikler 3gen gibi oluyor badem alt arada kalıyor) araya 6 dizi çekiyorum

4.sıra: yine zincirlerin arasından altı uzun ilmik çekiyorsunuz altı ilmeği çektiğinizde alt kısımda tekrardan gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içine badem gerçekleştirip zincirin başka ucuna sabitleştiriyorsunuz sonra yine 6 uzun ilmek çekiyorsunuz bu sırada böyle

5.sıra: uzatılan ilmikleri bademler ortada duracak tarzda 3 bi kısımdan üç bitaraftan sık broş gibi kapıyorum araya 6 zincir çekiyorum

sonrasında 4 ve 5 sıra daimi tekrarlanıyor

Çiçekli Şal Modeli

Malzemeler:

370 gram krem iplik

0 numara tığ

Örülüşü:

Motifin açıklaması

1. sıra:on dizi çekilip odak için çember yapılır.

2. sıra: Yuvarlağın içerisine on tane mil başılı dolgu gerçekleştirilir.

üç. sıra: olguların üst tarafına ve arasına otuzüç tane dolgu yapılır.

4. sıra:dört dolgu gerçekleştirilir ve araya zincir çekilerek kenardaki dolguya batılır ve 8 adet yaprak gerçekleştirilir.

beş. sıra:Yaprakların üstüne dört dolgu 5 zincir yapılır ve alttaki zincirin orta kısmına batılır Gene 5 zincir çekilip 4 dolgu gerçekleştirilir ve bu sıradada sekiz yaprak meydana gelir.

altı. sıra:5 er adet dizi çekilerek yaprakların üzerine ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra bitirilir.

yedi. sıra alt taraftaki zincirin üzerine 3 dolgu 3 zincir üç dolgu gerçekleştirilir 2 zincir çekilir alt taraftaki dizinin (zincirin) orta tarafına sokulup (batırılıp) dolgu yapılır. Tekrar 2 dizi (zincir) çekilip 3 dolgu 3 zincir üç dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Bu sıra böyle sürer ve motif son bulur.

Bağlantı motifleri:

on dizi (zincir) çekilip üstüne sekiz tane dolgu gerçekleştirilir (yapılır) ve 1 direkten diğerine geçerken motifler birbirlerine düğümlenir (bağlanır).

Ön ve arka için hepi hepi otuz motif gerçekleştirilir (yapılır). Boğaz uzun dolgularla toplanır. Etek uçlarına püskül gerçekleştirilir (yapılır).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder